Showing posts with label bachelor mass comm (hons) broadcasting. Show all posts
Showing posts with label bachelor mass comm (hons) broadcasting. Show all posts

Sunday, March 17, 2013

Semester 3 Broadcasting, UiTM Shah Alam

Guten tag! :) *Good day*

Dah 2 minggu masuk study and today dah masuk 3 minggu! Gila cepat kan masa berlalu? Tetiba dah 3 minggu? -_-
 
Now, tia dah semester 3! yeayyy! Another 1 year and half to go. Rasa macam tak percaya pulak. Dari malas nak study untuk exam, now exam pon dah habis. Result pon dah dapat dan agak cemerlang dengan jayanya and now start study balik. Aherherher :)

So, untuk semester 3 subject yang tia ambil :

Business and Professional Communication
Ethnic Relations
Communication and Research Methods
Communication Theory
Radio Broadcasting
Script Writing for Electronic Media
Family Communication - Interpersonal Communication
Third Language 1
Co-curiculum III

9 subject yuols! Banyak kan nak kena study sem ni. Tapi 3 subject je yang ada final which are Communication and Research Methods, Communication Theory and Ethnic Relations. Wohoho!

TAPIIIII! Bagi tia semester ni mungkin lagi susah sebab kena score banyak dekat carry marks bagi subject yang takde final. Kena rajin and bersungguh buat assignment, test dan segala bagai! Fuhh fuhhh! *lap peluh*

Untuk third language pulak tia ambil German! Thats why now ni dah pandai ber-Guten Tag which means Good Day! HAHAHAHA! sebab baru belajar basic. Hikhik!

Anddd the best subject for this semester *maybe* are Radio Broadcasting and Script Writing. Sem ni dah mula sikit kerja kerja yang berkaitan Broadcasting. Me so excited! Yeayy!

Till then! :)


hope this gonna be a good start for us :)


Wednesday, July 11, 2012

Selesai Semester 1 Broadcasting, UiTM Shah Alam


hooray hooray! sekejap je rasanya dah habis semester satu. start 3 Mac 2012 and last final exam haritu 9 Julai 2012. at first memang rasa macam lama. tapi bila assigment and presentation dah menimbun sampai tak cukup tangan nak buat, tak cukup tidur rasa sekejaplah pulak. biasanya macam tu lah. kalau kita busy mesti tak sedar masa berlalu. ye dak?

as u guys know tia further study untuk degree dalam bidang broadcasting. for the first semester tia kena ambil 7 subject which is :

Psychology 
News Writing and Reporting
Introduction To Mass Communication and Media Studies
Principle of Broadcasting 
Photo Communication 
Tamadun Islam and Tamadun Asia 
Communication Management. 

my textbook :) 

banyakkkan? tapi nasib baik subject News Writing and Reporting dan Photo Communication takde final exam. kalau tak pecah kepala nak study tahu? subject Communication Management pulak subject minor yang tia pilih. ada lagi subject minor yang lain like public relation, advertising, publishing, instructional and so on.

untuk semester 1 ni, tia punya class hanya pada hari isnin sampai rabu sahaja. best bukan? okay lah tuh. takdelah penat nak mendaki 93 tangga untuk ke fakulti -___- 4 sem left untuk mendaki! 4 sem okay! 4 SEM! untuk belajar. kuatkan semangat! :)

so far, broadcasting ni best! dah masuk study ni barulah tahu nak guna DSLR dengan betul. kalau tak main taram je. then, kena pergi interview producer program TV. so group tia pilih SuperSpontan. and macam macam lagilah! semester 2 nanti mesti lagi mencabar! fuhhhh~ 


examination slip

BIG thanks to Qila sebab jadi peneman setia setiap hari untuk semester 1 ni. dah sampai kat parking tunggu then naik class sama sama, nak balik tolak kereta sama sama sebab parking double -_- selalu ingatkan tia benda yang tia selalu lupa. selalu bagi semangat and the best thing setiap bulan tak lupa wish happy monthlyversary. hikhikhik! thanks to nani jugak sebab selalu tolong kitorang. tumpang rumah time takde class, bawak pergi makan area shah alam, tunjuk jalan kat shah alam ni and macam macam lagilah! thanks to both of you :) 


nani, tia, qila 

now dah start semester break. what a relief! tapi textbook banyak banyak ni nak letak mana? kalau ada sesiapa yang berminat atau akan masuk semester 1 untuk broadcasting and nak guna all these textbook just bagi tau tia okay? contact je tia dekat twitter atau comment section. thanks! :) 



want it? lemme know :) 


p/s : nak dekat ramadhan dah. harini last ganti puasa. yayy! :) 






Related Posts with Thumbnails