Sunday, March 6, 2011

PUISI: Hey Perempuan! Lihat Sini!


gambar tiada kena mengena



hey perempuan,
aku juga seorang perempuan, seperti kau.
apa yang kau ada, aku pon ada.
saiz hati jiwa citarasa dan warna kadang kadang buat kita berbeza.

tapi mengapa kau bagaikan sengaja mahu menghantui aku ?
u know i don’t love him anymore don’t u ?kau tahu aku pernah bersamanya dahulu.
sekarang, yang bertakhta dihatinya only you!
jadi apa lagi yang kau mahu dariku ?

aku sudah lupakan dia,
and yes. i dumped him and menyesal. tapi itu dulu!
kedatangan kau yang tiba tiba mendekati aku
membuatkan aku teringat kembali memori lama,
apa yang kau mahu ? apa yang kau tunggu ?

lihat sini,
tak perlu bezakan siapa baik antara kau dan aku.
tak perlu bezakan siapa cantik antara kau dan aku.
tak perlu bezakan siapa hebat antara kau dan aku.
kerana semua itu cerita dulu.

longgg time ago! you paham tak ni you ?
cerita ketika aku masih tenggelam dalam cinta dia adalah cerita dulu.
cerita ketika aku masih gila mengatakan i love you i miss you.
itu dulu.
sekarang aku mahu kau keluar dari hidup aku.
tak perlu ukur siapa atau apa antara kita, i rimas la you!

jahanam.
pergilah perempuan! pergi!
biarkan aku bahagia disini.


cerita ini bukan berhenti disini. ada lagi selepas ini.


35 lovebite:

KyêrulL said...

umak ai! HAHAHA mantap

CeritaSekupang said...

banyakkan bersabar...

cik aiLebiu said...

cantekkkk puisi itu..hehe..ada rhythm..

mcm sama je kes kita..dululah tapi..itu pompuan sgt saiko huhu...

APi said...

aku suka nukilan ini..









kami kawan2 ade support kau k..^^

yna fazlyna said...

huhu..perempuan tu cemburu lihat mata tia yang cantik...huhu or myb dia tak de pendirian sampai nak beza2 kan tia and diri sendri...

liyanaziz said...

tia, jangan dilayan.. mungkin dia rasa insecure.. agagagaggaagaga.. x sabar nak tunggu follow up entry

Mrs Nurul said...

waaa sabar sabar sabar...lupalan saja kenangan lalu..berbahagia lah dengan apa yang kita punyai sekarang =P



Jeng3x…
# Suami Kaki Pukul !#
# Buffered Earnings Nuffnang Edisi Mac#
# Akuarium Ikan Comel #
# Tikus Tinggal Dalam Rumah Diperbuat Dari Roti !#

kaizen said...

err....

may i ask something??

zuar said...

sweetnyee tia..........^_^

ada mokhtar said...

i tunggu sambunganye =)

Legasi Piston Pecah said...

kesian kan...sape ntah yang gila sekarang...masalah kalau ada orang yang tak faham bahasa...kang,yang dikejar tak dapat...diri sendiri yang kene tinggal...sabor ye cik tia

Leplep said...

hey perempuan,hidup kadang-kadang jadi tak keruan,dunia datang dengan banyak pilihan tapi akhirnya..

hanya kau layak menentukan..

Puan Besar Shag Yahaya said...

Ada jugak ke orang gila macam tu hidup kat dunia? Kerja nak kacau hidup orang je.

farah si monster said...

stail ah tia. dh boleh bukak belog sajak2. hehehe :D

Encik Psychopath said...

woi gila hot.. sabo tia. tak cantik.

Mr feckry said...

meh guakerat budak tu

Fane Davis said...

sabar tia k...
tapi photo memang hot!

m!3yr4h_LolLy said...

terbaek la b !!
waiting sambungannya.. ;)

Syafiq Rosli said...

huhu..betul2 mara lah ni eh..:P

Bro Framestone said...

nak bermadu kot huhuhu

Ujang9897 said...

hehe...=)

Kik0 ♥ QiLaH said...

bapak ah belog love love.
bahasa puitis bermadah pujangga.
bunga bunga cinta ke hoi? wakaka

cik helena said...

macam sama je kes ngan kite..isk!

Cik SCC said...

fullamak..
ayat kewl tapi membara tuh..
terasa hangat kt sini yer..
haha

F_H said...

awww... de best ni...
terbersajak pulak aku bace...
hohohoh

ftrhd said...

dendam lama membara balik ke?? relax ar.. tak guna gaduh2..

- Fitrihadi.com -

Amni said...

amni baru baca ni.. huhuhuhu....

nabilah_2908 said...

perempuan yg dimaksudkan tu...rasanya baca tak blog Tia ni..?

okeh..cepat sambung.... :)


jom ke APA KATA HATI pulak,
TRILOGI CINTA

Aleen Aiden said...

i paham!hu3

Nyze 二ザ Crazee said...

oh my~
sama lah kisah kita!
that girl still paranoid with me walaupun i dah berpunya now.
so lame and bitch ass okay that girl.
i paham your feeling...

Ali ridha said...

lelaki tak boleh lihat la.takut nampak aurat perempuan.huuu..

Oasis said...

nasib baik saya bukan perempuan. Kahkahkah

cik.shabah said...

perghhh !why adekkk ?

adrinaqamarina said...

yep, dah baca sambungan dye kat atas sana.

ada kawan rina, dye penah tanya kat ex bf dye, sapa ag baik between dye dah current gf tu dan ex bf dye cakap,

pa pe pon, dua3 ada kebaikan, keburukan dan kecantikan masing3. tapi biarlah jadi rahsia dye sendiri.

ha macm tu lah.

tak payah la nak compare, nanti diri sendiri yang sakit. cuma, selagi ada, bahagia kn lah dye selagi dye ada dengan kita.

~Kirin Selama Perak~ said...

hey perempuan !
kau jangan tacink macam perempuan !
nyah kau !
:D
hehehe.
:)

Related Posts with Thumbnails