Thursday, May 27, 2010

PUISI : Kesialan Dunia


dia kata aku perampas,
dia kata aku perosak hubungan,
excuse me!tolong jangan tuduh sebarangan.
cermin diri anda dahulu.
aku yang mula menyukainya.
tiba-tiba kau berkata dia kau yang punya !
what the hell betina ?
okay, aku biarkan permainan kau bermula.
tapi kau tewas , permainan kau hanya sementara.
aku tersenyum puas , penat ketawa.
engkau ? asyik berduka.
aku bersorak kemenangan atas kesedihan engkau.
kau buat lelaki sebagai permainan kau.
kau tackle dia,
kau goda dia,
sedangkan kau tahu dia berteman ketika itu bukan ?
kau betul betul seorang penggoda! sialan!
tapi tidak kau tahu hati lelaki itu,
kau hanya dibuat sebagai sandaran, keboringan.
dan akhirnya dia menjadi milikku.
apa telah ku lakukan ?
tiada apa.
kerana Allah Maha Kuasa.
dia berikan jalan kepada orang yang teraniaya.
kerana kau tackle dia tidak kena tempatnya,
akhirnya aku menjadi miliknya.
dan dia ? tiada perasaan terhadap kau walau sebesar zarah!
hati kau yang parah! hati aku berdarah !
dengan perbuatan kau yang tak tentu arah dulu.
kini, aku bahagia.
mungkin itu satu dugaan bagi aku.
atau mungkin Tuhan mahu tunjukkan ku,
mahu sesuatu, tidak akan dapat sekelip mata, sekejap waktu.

syg bby!

3 lovebite:

Unknown said...

cayalah
:)

tiafazunia said...

haha!
ade2 je ko nihh!
salott laa bagai!
btw, thanx! :)

zizie said...

Marah nampak...haha
relex je

Related Posts with Thumbnails