Saturday, May 29, 2010

PUISI: Tunggu, Aku Buta Cinta!

diam seribu bahasa,
tidak bererti tiada suara,
pergi tanpa berita,
tidak bermakna tidak akan berjumpa,
hanya kita yang rasa,
apa yang kita cipta,
hubungan yang tiada rasa cinta
entah sampai bila,
aku akan merana,
dalam hubungan yang kita reka
mungkin kau hanya ku anggap kawan,
bukan ku kenal untuk melayari percintaan,
maaf, jangan salahkan diriku.
tidak pernah ku anggap perkenalan ini sebagai satu permainan,
tapi jika benar kita dijodohkan,
tolong!
tunjukkan aku kebenaran!
tunjukkan aku kenyataan,
jangan biarkan aku penasaran.
aku tidak pasti apa perasaanku,
aku tidak pasti akan keputusanku,
tapi jika telah ditakdirkan begitu,
aku akan bersama engkau selalu,
mungkin hari ini, mungkin satu hari nanti,
aku harap, kau sabar menunggu.
biar aku ikhtiar dahulu.

3 lovebite:

Unknown said...

ayat kaw power la
menusuk jiwa aku
:))
chaiyok

tiafazunia said...

haha!
thanx akmal hilmi!
puisi ini utk kaww!
sbb td ko ckp ko tggu! :)
spontaneous again! >.<

Anonymous said...

sy hafal puisi ini

Related Posts with Thumbnails