Showing posts with label pelajar. Show all posts
Showing posts with label pelajar. Show all posts

Wednesday, August 20, 2014

Selesai Semester 5 Broadcasting, UiTM Shah Alam

Hai semorang! :)

Alhamdulillah tia dah officially tamat semester 5 bidang Broadcasting (Penyiaran) dekat UiTM Shah Alam ni. Seriously, semester 5 adalah semester yang paling busy untuk shooting ke sana sini and paling banyak masa habis dekat studio dan shooting.


Tia di depan pejabat Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media/ Faculty Communication and Media Studies (Masscomm)

Result pon dah dapat dan Alhamdulillah lagi sekali tia tak menghampakan diri sendiri. Ingatkan semester yang agak berat ni susah nak score tapi bak kata orang, usaha tangga kejayaan dan usaha tia telah pon membuahkan hasil.

Jadi host magazine program untuk group sendiri 'Watlekwatpeace Production'

Subjek yang paling 'OMG kenapa ada subjek ni dekat Masscomm?' which is Statistik sebenarnya yang akan paling membantu untuk dapat A.  Ini paling serius tia cakap! Walaupun tia tak minat matematik *antara sebab pilih Masscomm* tapi Statistik ni kalau pay attention and selalu buat latihan, insyaAllah akan dapat A :)

Okay, what else subjek yang tia rasa susah? Hmm.. Animation! Sebab kena buat Short Film camtu yang berbentuk Animation. I was like 'What the hell? This is not for beginners!' and percayalah kalau hampa dapat lecturer macam yang tia dapat, korang cakaplah apa pon, HE DON'T EVEN CARE asalkan kerja kau siap dan dia puas hati.
 
Orang kuat Tia dari hari pertama di Uitm. Thanks for everything kak long! :)
 
Subjek yang boleh membantu korang dapat A adalah subjek yang praktikal macam Media and Broadcast Production yang kena buat PSA, Magazine and Talk Show, TV Directing yang kena buat apa-apa program selama lebih kurang 20 minit dan 3rd language if and only if korang minat dengan 3rd language korang tu so senang nak score :)


Tia sebagai Floor Manager Watlekwatpeace Production untuk Talk Show 'Bual Bow Edisi Raya' di Studio Masscomm UiTM.


Yang lain just okay je kot cumanya subjek yang ada FINAL EXAM ni kalau ikutkan pengalaman dari semester 1, STUDY PAST YEAR EXAM. Tia kalau nak dekat exam, tia akan bukak website uitm yang ada past year paper and print dalam 5 semester yang lepas punya and study serta siasat soalan famous. Tapi still, study jugak buku teks :)

Dan paling best tahun ni, dapat bertiga-tigaan dengan best friends untuk Malam Anugerah Dekan! Alhamdulillah! :)

Malam Anugerah Dekan

Malam Pra Graduan Fakulti Komunikasi dan Pengajian Media, UiTM Shah Alam

And now, tia dah ready untuk intern! Tia intern dekat gomen je since my fiancé ada dekat situ. Senang. Takde TV3 takde Astro ke apa. Orang kata kejar syurga dari kejar dunia. Kenapa? Sebab syurga di bawah tapak kaki suami! Hikhokhikhok!
 

Beraya di rumah classmate bersama classmates. Hahahha!





Okay, till then! :)



Related Posts with Thumbnails