Showing posts with label makeup review. Show all posts
Showing posts with label makeup review. Show all posts

Monday, August 11, 2014

The Balm Nude'tude Eyeshadow Palette

Hai semorang! :)

Puasssssnya hati bila The Balm Nude'tude Eyeshadow Palette ni dah jadi milik tia! Hiks! Dah lama mengidam nak  palette ni sebab warna dia cantik and superrr pigmented (pekat). So bila SaSa buat sales haritu dengan harga RM89, terusss pergi serbu! Meh tengok palette ni!
 

 
 
 
 
Perfect mirror!
 
6 Naked Womennn! Kemain posing memasing depa ni!
 
The brush! :)

 
The Balm Nude'tude Palette ni ada 2 version which are Feeling Naughty and Feeling Nice. Beza Feeling Naughty and Feeling Nice ni dari segi design, yang Naughty ada gambar perempuan Naked (several part covered by eyeshadow) and version Nice pulak kosong hanya ada eyeshadow je. Mine is obviously, Feeling Naughty! Miawww! :P
 
Okay jom tengok setiap eyeshadow yang ada dalam palette ni!
 
 


4 LIGHT SHADES :
Sassy: frosted white, buttery, smooth texture.
Stubborn: light-medium peach with soft frost finish.
Snobby:  gold shimmered medium-dark yellow.
Stand.offish: bronze-shimmered brown with warm, red undertones and a frost-metallic finish.





4 MEDIUM SHADES :
Selfish: frosted taupe – it is brown and gray.
Sophisticated: dark brown with subtle warm undertones and a bronze shimmer.
Sultry: medium brown with a matte finish
Seductive: golden bronze-brown.



 
 
4 DARK SHADES :
Sexy: burgundy with hints of red and brown. matte finish.
Serious: dark black with a matte finish.
Silly: red-tinted brown with flecks of copper sparkle
Sleek: dark black-brown with a matte finish.
 
Swatches without flash.

Swatches with flash.
 

SUKA :
Super pigmented (pekat tak perlu banyak lapisan)
Senang untuk blend (smooth texture)
Warna eyeshadow tak hilang bila di blend dengan eyeshadow lain
Warna eyeshadow yang cantik (from light, medium to dark shades)
Boleh create many look from natural to dramatic
Cool-gilaaa packaging
Comes with a small brush
 
TAK SUKA:
Matte shades cuma ada 3
Kenapaaaa mahal sangatttt? :(
 

Sassy, Sultry, Seductive, Sleek

 
 
Harga: RM135
Where to buy: SaSa Outlet (I bought it at SaSa KL Festival City)
 
Dah tau mahal kenapa beli? Hiks! Sebab kualiti eyeshadow produk dari The Balm ni sangat bagus! Lagipunnn, tia beli masa SaSa tengah buat sale! So dari harga RM135 tia dapat RM89! :D
 
 
Till then! Muah!
 
 
 
 

 
 
 

Biore Makeup Removing Facial Foam

Salam semorang :)

Makeup remover dari Biore ni kira makeup remover yang kedua tia ada lepas PIXY ni. Honestly, tia kurang guna makeup remover sebab tia lagi selesa remove makeup guna baby oil je. Hiks! Tapi lepas cuba PIXY and very satisfied dgn result dia, terus macam, 'Oh, makeup remover ni function jugak ghupanya' gittew!
 
 




 So, bila dapat tester Biore ni (dapat dari  kawan) terus macam, 'Let see if this one can works wonders too!'  Tapi bezanya, makeup remover dari Biore ni berbentuk facial foam. So boleh terus cuci muka sambil menghilangkan kesan makeup.




 
Tia dah cuba makeup remover ni dalam 5 ke 6 kali anddd dah habis dah pon. Hiks! Kenalah try banyak kali sebab tia nak tengok ada beza tak bila guna untuk lipstick biasa, NYX lip cream, auto eye liner, liquid eyeliner, foundation, bb cream semualah! :) So, the result ...
 

Makeup yang dapat di-remove :
Foundation
BB cream
Blusher
Eyeshadow
Lipstick
Eyebrow liner
Liquid eyeliner
 
Makeup yang tak dapat di-remove :
Auto eyeliner
Nyx Soft Matte Lip Cream
 

Produk yang susah nak di-remove dari muka ni mungkin sebab waterproof and Biore Makeup Removing Facial Foam ni hanya untuk non-waterproof makeup sahaja. So, yang biasa makeup light light je sesuailah guna makeup remover dari Biore ni :)
 
 
 
 
 
 
Untuk tia, tia memang guna auto eyeliner yang waterproof sebab tia tak suka bila dah makeup tetiba eyeliner comot sebab berpeluh. Tapi bila balik lambat dan penat, I will definitely choose makeup remover Biore ni sebab dia cepat tanggalkan makeup walaupun eyeliner tak hilang -_-
 

Suka :
Bau makeup remover Biore ni just nice
Cepat dan mudah untuk digunakan
Packaging warna PINKKK!
Harga berpatutan
 
Tak suka :
Agak pedih bila terkena mata
Non-waterproof only :(



Byeeee semorang! :)






Related Posts with Thumbnails