Showing posts with label hantaran. Show all posts
Showing posts with label hantaran. Show all posts

Tuesday, January 11, 2011

Perlu Atau Tidak Hantaran Mahal?

mula mula sekali dengan rasa rendah diri dan serba salahnya aku nak mintak maaf sebab aku masih tiada lagi masa nak singgah blog korang. masa ni asek asek nak mencumbui aku. eh ? mencemburui aku. ah! apa apa lahh! :P

harituh dalam kereta time aku nak pergi makan dengan member2, kitorang sebok bercerita pasal kawen. yes! KAHWIN! dalam kereta ada 5 orang. and 3 daripada kitorang dah bertunang. masing2 akan berkahwin tahun ni! oke sentap! jeles oke ? JELESSS!
then entah macam mana, masuk bab hantaran, dorang cakap, ada abang kat ofis ni, girlfriend dia mintak RM18k sebagai hantaran. makk aii ? ni yuuu love aii ke yuu love duit aii ? anddd kalau korang nak tau, abang tu da la still kerja kontrak, tak tetap lagi, gaji pon berapa je, confem boleh gila nak kumpol duit sebanyak tu kan ? tu belum lagi maintenance dia bila da kawen nanti ? pffffttttt! =.="

kamon lah! kalau betul sayang, tolak ansur lah sikit, kau nak hidup dengan laki kau lama kot. buat apa hantaran banyak banyak ? lainlah kalau kau boleh jamin dah tua nanti pon badan kau still mantap bergetah tak kedut bagai! nanti da kawen tiap tiap bulan kau dapat nafkah duit kot! belum masok lagi nafkah batin! terdiam jugak kau bila dapat nafkah batin tuh nanti. kahkahkah! ;)


kau hengat hengkau hartis nak mahal sangat?


sekarang ni pakai lagi ke hantaran ikot tahap pelajaran ? apekes kalau takat spm pon dah 10k ? kalau dah degree? 30k ? luu gilaa ka?!

kepada bakal laki saya *tetiba pulakk* sebarang jumlah hantaran adalah negotiable. hikhik! tak perlu banyak banyak pon takpe asalkan boleh jamin masa depan yang cerah dan bahagia hingga hujung nyawa. ceewahhh! *pengsan*

ouhh! dengar citer sekarang ni nak kawen pon ada interview eh ? nak buat dokumen kawen pon berbulan bulan eh ? kursus kawen pon dah jadi makin panjang eh ? siap ada qiamulai bagai eh? #Ehyeke? patot ah banyak kes buang bayi.



so berapa hantaran yang korang nak ? yang korang sanggop bayar ? ke putus je terus ? ngaaaaa?

Related Posts with Thumbnails