Wednesday, July 13, 2011

bila kawan baik seorang lelaki...

is it possible to be best friends with a member of the opposite sex without there being other elements such as LOVE involved? ladies? gentlemen? whats your opinion?

berkawan dengan lelaki ni best. sebab feel dia lain. tak cepat touching emosi semua. kalau bergaduh pon tak ambil masa yang lama nak baik balik. sebab hati lelaki dengan hati perempuan lain. its nice to have a guys perspective in our life. like seriously. selain hati, pandangan orang berlainan jantina pon berbeza tahu?

tia ada kawan rapat lelaki, kenal dari sekolah lagi. kengkadang putus cinta pon mengadu kat dia. nak pergi shopping suruh dia teman. nak itu, call dia. nak ini, text dia. and he’ll be there as soon as possible. such a sweet friend right? so dari situ timbul jugak perasaan sayang. tapi sayang tali persahabatan tu la. ingat senang nak dapat kawan susah senang ni?

and ada jugak kawan yang sanggup buat apa je. suruh bawak ke hulu. dia bawak. suruh bawak ke hilir dia bawak. ambil kat sini, dia datang ambil. ambil kat sana pon dia datang ambil jugak sedangkan dia busy sangat tapi sanggup jugak tolong but now tia dah menjauh dengan dia..

kenapa?

sebab bagi tia perasaan dia dekat tia tu LEBIH dari kawan. and tia rasa dia buat semua tu sebab suka dekat tia. bila tia anggap dia sebagai kawan and dia pulak luahkan perasaan yang boleh hancurkan persahabatan seriously for god sake i cant go on nak berkawan dengan dia cause im trying to be buddy but the guy does not see IT that way. then dah tak boleh langsung nak berkawan dengan dia. awkward moment T__T


friendship is about being comfortable with another person, and sharing the good and bad times together.

tapi sebenarnya semua tu datang dengan niat. kalau niat kau ikhlas nak kawan dengan dia sebagai seorang kawan, go on je laa. buat macam biasa je but if u arent looking for anything more than a friendship and u get the idea the guy might want more be honest lah bout it. cecepat bagi tahu dekat dia so that kau dapat preserve friendship tu and eliminate awkward moments macam situation yang tia cerita tadi. ape susah?

err.. but what if boyfriend kau nak pergi lepak dengan bestfriend dia yang perempuan tu tapi perempuan tu tak bagi kau ikot? apa kau rasa? fucked up much?

or korang tak kesah pon dorang lepak sebab .. alah bestfriend je pon. aku pon boleh lepak dengan bestfriend lelaki aku kot? apedehal? tapi kenapa perempuan tu tak bagi korang ikot? WHY EYH?



what’s in your mind?



33 lovebite:

LynnAiza said...

for me,memang susah kalau kawanbaik lain jantina.tapi macam tia ckp la.niat nak berkawan tu penting.and,mind set.kalau dah set kepala otak he/she is just MYBFF,so takde apa kot. ;)

kaizen said...

yeah!! skong tia!!! baru bf bukan suami pon... hehehehe

*lain la kalo bg tu kluar ngan bini org ker... jande org ker...

lavenderlover said...

mmg susah klu ada kwn baik lelaki yg anggap kita lebh drpd kawan baik..rs awkward & uncomfortable tu ttba muncul klu x awal2 gtaw yg kita hanya kawan..but indeed having kwn baik lelaki mmg best sbb guys really x mcm gurls yg selalu sensitive & they sumtime lbh memahami & good listener kan3..thats my opinion..

ftrhd said...

better cari kawan baik yang sama jantina sebab kalau berlainan jantina memang kengkadang akan ada satu pihak yang jatuh hati walaupun kawan baik dia tu dah berpunya.. dan yg lagi teruk, kalau pasangan kawan baik tu suruh kita jauhkan diri dari kawan baik kita. memang terkilan ar kalau jadi camtu. so better cari kawan baik yang sama jantina..kan kan?

KAMIHIDUP said...

kena terus terang dari awal, baru dua-dua pihak faham, kalau dah lama memang akan jadi macam ni, betul tak?

AzmanV2 said...

aku ada bestfriend ppn masa blaja kat utm dulu. rapat gila. makan suap2 lagi. mula2 aku yg develop feelings, tapi aku hapuskan sbb dia dah berpunya.

lastly dia plak yg develop feelings kat aku. bf dia cari aku, mintak tlg kat aku mcm mane nak tawan hati dia balik sedangkan akulah lelaki durjana yg buat gf dia jd mcm tu. bf dia tau.

end up aku undur diri.

skang dorang dah kahwin. anak sorg. comel sgt.

aku still ada kwn baik, ppn. so far takde feeling2 ni haha

Mr feckry said...

gua lagi suke tekel terus awek tu dari berkawan. tapi kalau nak kawan gua akan kawan je.

nuyuEna said...

kite pernah ade bff laki..tp sbb awek die jeles..kiteorg dh x kwan da..sedih je..huhu

cimi said...

sebab maybe perempuan tuh ade perasaan kat boifren kite or maybe die pikir sibuk je nak semak. tapi bagi cimi y not kite kawan jugak dengan boifren or gelfren kawan kite kan. :)

Nina said...
This comment has been removed by the author.
nabilah_2908 said...

lelaki dan perempuan...agak payah tuk jadi 'Kawan Baik'..kalau kawan biasa2 tu ok la..

sbb...perasaan syg n cinta tu...kita tk boleh duga...perasaan itu hadir dgn sendirinya... :)

Zulfahmi Abidin said...

adeh.pening jgk situasi ko nie. aku pon naik terasa dah ha.^_^ sbb aku terasa. aku nk ko stick jelah yg ko kawan baik aku.^_^ senang kan.i rest my case. *gile speaking aku.

Anonymous said...

Haritu aqma kena benda sama. Tapi sekarang dah go on balik with that guy as a friend tapi tak sama macam dulu lagi dah. :)

Scha Nazri said...

tak kesah ikut, tp memang bengang ar sbb pompuan tu xbg ikut. tempelengg jehhhhhh!

Unknown said...

sometimes terasa mcm aku??
erkerk
hope so bukan

even kite dah jarang nk bertego kat tweet n so on
aku ttp ada nan kaw babe

Puan Besar Shag Yahaya said...

Shag pun ada kawan baik lelaki. Sorang dah jadi arwah sorang masih ada dengan Shag. Setakat ni, no heart feeling :P

Pasal perempuan tak kasi kita ikut lelaki kita lepak sekali tu maybe dia tak selesa? Ataupun, perempuan tu takut bestfriend dia yg mana boyfriend 'anda' layan 'anda' lebih. Padahal kata nak lepak member member. Siapa tahu kan? :D

APi said...

itulah bila kawan baik tapi berlainan jantina..
selalu yang menjadi isu ni, macam tu la..

*tak menjawab soalan

Cik Amni said...

amni lagi ramai kawna baik lelaki dari perempuan.. cuma dalam ramai-ramai tu, ada sorang je bengong sebab minat kat amni lebih dari kawan.. so ngan dia dah kurang rapat.. yag lain okey je.. samapai irul jeles.. hahahha,.... tapi memang betul.. kwana ngan laki lagi senang.. tak touching lebih2... =P

Fuz said...

sebab tu aku suka kawan dengan prempuan.haha

Anonymous said...

bile ade kwn lain jantina jdi bff ni best. i ade close dgn dis 1 guy. at 1st niat mmg nk jdi kwn je. tp bile dia sllu cntct lme2 i jdi ade feeling plak. well it's hard to pretend to be friends with someone you think special when every time you look at them, all you see is everything you want to have

Leplep said...

orang kabor jurang antara cinta dan persahabatan ni nipis je sebenarnya..bila2 kita boleh trjatuh ke belah satu lagi..

jadi gua harap lu boleh kuatkan iman seperti gua kuatkan iman gua..hehe..

Anonymous said...

a guy and a girl can never be bestfriend. bile dah rapat, perasaan cinta tuh memang susah nak elak :)

Puteri Iqa Izyan said...

dpt bestfriend lelaki mmg best. sbb lelaki lain dari ppuan. yg plg penting x cpt tacing =P


iqa pon lebih senang berkawan dgn lelaki. =))

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o said...

gua layan blog lu

Blog Eazy Izzuddin said...

ramai best friend perempuan hehe
xD

Ain Atika Zailani said...

hah macam ni...dengan sape pun kite kawan kena ada batas lebih lebih lagi lain jantina..sebabb bila berdua ada yang ketiga..labih baik kalau lepak ramai ramai..tak ada perspektif buruk..=) sebab walaupun kawan baik kalau dah bukan muhrim tak mustahil timbul perasaan cinta letsay kalau tetiba yang girl tu ada prob dgn kekasih hati..alahhh biasalah tuh...

m!3yr4h_LolLy said...

bile kite anggp sesorg to kwn je, n then dia luahkan perasaan kt kite, trus jadi laen sgt. n situasi mgkn akn berubah xsame mcm dulu

Tfaaaaaa said...

as for me..i love to be bestfriend with guys.

like u said, "its nice to have a guys perspective in our life"

but now, since dia dah ada girlfriend, me and him dah macam strangers. its sad, but girls sometimes can be a jealous freak.so i respect her as i always respect my bestfriend

we contact but not as often as before.

aaa shud i find another bestfriend?

~Kirin Selama Perak~ said...

kawan ja la ngan sapa pon..
tu hak masing2.
:)

ct izzah said...

if bila u ad bf, u compare kan tak between ur bf and ur BEST friend tu??

Izzati Liyana Sabri said...

saya tak pernah berkawan dengan laki as dari kecik sekolah semua perempuan. tak reti bergaul dengan laki. so, bila ada lelaki baik sikit jeh, mula nak menggedik jatuh hati kononnya. erk. tu time tak matang.dekat uni, baru ada kawan lelaki.

kalau my boyfriend pergi jumpa what so called bestfriend perempuan kononnya, saya tak cakap ape2. die cakap takde perasaan, nak teman kawan tu and whatsoever. and yang penting saya percaya dia. kdg2 ckp eleh, dengan dot dot dot tu nilah tu lah. mulut gatal nak ungkit jugak. hihi.tapi sbnrnye xde ape pn.

prmpuan tu takdelah tak bg ikut pun. selalunya sy takleh kua time tu. tapi kalau sy dengan bf keluar, ajak die keluar, dia taknak. sebab kate menganggu. padehal takde pn, kitaorg boring la ajk die keluar kn. kdg2 mcm terasa gk, selalu tu keluar berdua dgn bf org boleh je. ade kite taknak. tapi entahlah kan.

hihi, sory panjang lebar membebel kat sini. :D

Rid said...

Saya pernah ada kawan baik lelaki. Tapi dah tak rapat sebab dia dah ada girl friend.

CeritaKu said...

Sya mungkin lebih muda dri korang... Seorang lelaki beeumur 18 tahun... And saya ada solution kat masalah nii... Contohnya sya sendiri suka berkawan dgn sorang perempuan nii tpi biasalah kn orang akan pandang kami nii macam ada apa2... Solution nya ialah jadi kawan kepada kawan perempuan saya tadi tu...jdi rapat dengan mereka and if kalau perempuan tu ada bf... Bawa skali bf tu jdi kawan kita.... Alhamdulilah smpai skarang kami berkawan tanpa masalah

Related Posts with Thumbnails